HTML

"Élet a műanyagdobozban" - ízek_színek_szagok

Ma ettünk egy ebédet az irodában...vajon mit, milyet, honnan, mennyiért?

Így pontozunk mi

Szubjektíven, laikusan, érzelmi alapokon nyugodva. 0-tól 5 pontig Ár-érték aránya (0 - nem érte meg; 5 - soha jobbat) Kiszállítás gyorsasága (0 - éhen haltam; 5 - letettük a telefont és ettünk) Csomagolás (0 - nyakig leveses; 5 - légmentes) Étel minősége (0 - ááááhhhhh; 5 - nagyanyáink elbújhatnak) Étel mennyisége (0 - mégmégmég; 5 - még most is emésztek) Ezeket utána súlyozzuk, mivel az étel minősége talán a legfontosabb (0,4-es súly), a többi talán kevésbé (0,15-ös súly)

Friss topikok

  • mogyiscsalamádé: hoho...És ha tudnátok,hogyan készülnek ezek a "finomságok":D Dolgoztam a konyhán, én tudom...nem f... (2010.11.25. 09:39) Nagy Gastroyal TESZT II.

Linkblog

Nagy FoodExpress TESZT I.

2011.01.24. 14:27 oyster

Oyster: szegfűszeges-fahéjas borleves, mustáros natúr sertésszelet rizzsel

Ikio: csülök Pékné módra
 
Oyster
 
Kisebb késéssel, nagyjából fél 1-kor megkaptuk a kajánkat. Az úriember tájékoztatott, hogy ez csak a legelső alkalommal van így, amikor még keresgélni kell a címet, de a korábban tesztelt cégeknek ez speciel nem okozott problémát. Egyébként nagyon kedves, szolgálatkész volt, kellemes személyes belépő, de tényleg, cég szinten azonban a logisztikussal el lehetne beszélgetni.
 
A csomagolás első látásra abszolút profizmusra vall, modern dizájn, kellemes megjelenés, zöldes árnyalatok, szerintem profi marketinges munka, egyből azt érzi az ember, hogy ez olyan egészséges kaja lesz, mintha bio almalé után kapirgálós egynapos csibét ennénk vákuumos környezetben termesztett hónapos retekkel. Jó kezdés.
Az adag már fogásra sem hatalmas, de mivel ez kis menü 620-ért, ezt nem lehet, és nem is akarom felróni.
 
Aztán a bontásnál a profi csomagolásnak már kárát láttam, mivel iszonyatosan nehéz volt kibontani a levest, (mint ahogy talán a képen is látszik) nem is sikerült letépnem róla a fedőfóliát. Persze ez nem nagy gond, ha kitesszük tányérba a levest, és rendes, kulturált, európai módon fogyasztjuk ételünket.
 
A leves első néhány nyelete inkább furcsa, mint jó volt, de az ötödik kanál, általam hidegen elfogyasztani gondolt borleves teljesen átalakult, és igazán ízletesbe fordult. A végén döbbentem rá, hogy betétként mazsolát is kaptam, ez az én esetemben szinte szerencsének mondható, mivel nem kifejezetten kedvelem a mazsolát, de a tesztelés oltárán feláldozva magam, mégis megkóstoltam, és minőségbiztosítási szempontból egyből több szemet, hogy objektív véleményt fogalmazhassak meg. A végén, a maradék kis marék mazsolát vizuálisan is befogadtam, és kb. elfogadhatóan átlagosnak tűnt mindegyik szem – már amennyire én értek ehhez. A leves eddig 5 pont, bár magamat sem értem, hogy ilyen hidegben miért ezt választottam, illetve hogy miért ezt ajánlják fel.
 
A másodikról már nem igazán tudok ilyen elismerően szólni. Már a megjelenés is némi bizonytalansággal öntött el, mivel szinte rikítóba forduló sárgás foltok voltak a rizsen. A rizs egyébként korrekt volt, kicsit ugyan száraz, de még éppen elfogadható. A hús viszont értelmezhetetlenül vékonyra volt klopfolva, csak egyik felén volt jelen az egyébként élvezhető sárga elvileg-mustáros szósz. Emellett a szokásos, már más kiszállítóktól is megszokott szárazság volt jellemző, ami sajnálatos. Az ízekkel nem volt különösebb probléma.
 
Ami igazán megfogott(?), az díszítésnek az étel mellé tett két vékonyra szelt sárgarépa-karika volt, amely félig nyersen, de kétségkívül „gusztusosnak szántan” feküdt a valóságos fogás mellett.
 
Van még hová fejlődni a Foodexpress-nek, de kezdésnek sokkal rosszabbakkal is találkoztunk már. 620 forintért nagyjából azt kaptam, amire számítottam. 
 
 
Ikio
 
A nagy FoodExpress teszt rögtön egy kis kellemetlenséggel kezdődött. A várva várt étel csak fél egykor érkezett meg, az okokat lásd feljebb.
 
Egész héten az N menüt fogom enni, elég táplálónak tűnik az étlap alapján. Az eddig tapasztaltak szerint a hétfői étellel általában jó benyomást akarnak tenni az emberre a szállítók, így nem voltam meglepve, hogy csülök Pékné módra szerepelt az étlapon. Masszív étel, pont jó a szomorú hétkezdés kompenzálására.
 
A kihozott étel formás gusztusos csomagolásban volt. Műanyag doboz, műanyag fólia a tetején, szemlátomást nem a legolcsóbb megoldást választották. A címkék minden lényeges adatot tartalmaztak, és a zöldes-fehéres színvilág még egy kis friss-egészséges benyomást is kelt (ezt függetlenül, minden megbeszélés nélkül érezte ugyanígy a kolléga - Oyster).
 
Az adag méretre éppen megfelelő, még igényesnek is mondanám a kis levél petrezselyemzölddel a tetején. Apró figyelmesség, de tényleg jó érzést kelt. A színek rendben vannak, és első ránézésre alaposan fűszerezettnek is tűnik. Az illatokat hiába várom, de rá kellett jönnöm, hogy a legfinomabb ételek sem produkálják magukat 5 0C-on.
 
Melegítés után sokat változott a helyzet, kellemes vasárnapi ebéd jellege lett az ételnek. A csülök négy, nagyjából egyforma darabból állt össze, volt két bőrös és két húsos darab. Gondolom, minden csülköt felvágnak és szortíroznak, hogy nagyjából egyenletesen jusson a jobb és rosszabb részekből. Nem lehet panasz, jóízű és elégséges volt. A szaft a csülök körül is egészen elfogadható, egy picit lehetett volna pikánsabb talán, elég középutasra sikerült, de finom volt, nem is hagytam belőle semmit.
 
A burgonya apró kockákra vágva, alaposan fűszerezve és itt-ott valódi pirult darabokkal érkezett. Kicsit édeskésebb volt, mint ahogy én szeretem, de különben ez is rendben volt. Se sót se borsot nem kívánt az étel elégedett voltam vele, de kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz a hét többi napja.
  

Szempont
Ikio
Oyster
Ár-érték
4
4
Csomagolás
5
4
Étel minősége
5
3
Étel mennyisége
4
3
Összesen
4,00

 
A kiszállítás gyorsaságát nem érdemes vizsgálni, mivel elvileg ebédidőre mindig ideér az étel, a mai késés fölött szemet hunyunk.  

Szólj hozzá!

Címkék: sertés csülök foodexpress

A bejegyzés trackback címe:

https://irodaebed.blog.hu/api/trackback/id/tr522609795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása